Träna hemma övningar utan redskap

Förslag på träning hemma
Det finns människor som tycker att det enda stället att träna ordentligt på är på gymmet.
Men eftersom många inte har tid att gå till gymmet regelbundet, blir det inte någon motion alls. Men du kan faktiskt skapa din tränings rutin för att komma i form utan att regelbundet besöka gymmet. Det finns tränings övningar utan vikter, om du just har börjat träna. Här kommer några förslag som kan hjälpa dig att träna hemma, för dig själv.

Jogging
Alla tränings övningar bör innehålla någon form av uppvärmning, jogga är den absolut enklaste av uppvärmning som finns. Du bör göra detta i ca 5 till 10 minuter innan du börjar din träning. Det är inte bra att bara utföra styrketränings övningar, om du inkluderar konditionsträning, kommer du att få snabbare resultat.

Armhävningar
Detta är en av den vanligaste tränings övningarna som finns. Armhävningar är en effektiv övning för överkroppen. Det finns olika varianter av armhävningar. Armhävningarna kan göras genom att placera benen på en högre och stabil plattform, vanliga armhävningar görs på ett plant golv. Armhävningar är lätta att göra och du behöver inte någon särskild utrustning. Din kropp är nog.

Knäböj

Det finns olika typer av knäböj som du kan inkludera i din tränings rutin hemma. Det finns knäböj med hantlar. Du kan göra knäböj genom att hålla i en kort vägg och du kan göra det med händerna på huvudet. Ca 10 till 15 reps är bra under en session. Knäböj är bra övningar för benen.

Magövningar
Det finns flera bra övningar för magen. Dessa kan göras enkelt eftersom de flesta magövningar inte behöver någon utrustning. Den vanligaste övningen är situps där du ligger på rygg med böjda knän dina fötter på golvet. Händerna på bröstet, höj överkroppen så du lyfter skuldrorna från golvet. återgå till startposition och upprepa ca 10 gånger.

Hur länge ska din träning hemma pågå?
Det är tydligt att människor som väljer att träna hemma är väldigt upptagna människor med lite tid över. Så håll din träning därför kort och enkel. Dagliga övningar som varar i 30 minuter är ok. Tänk på att en tränings rutin i ca 30 minuter tre gånger i veckan är bra nog för att få dig i form.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *