Träna hemma med vikter

Träna hemma med vikter är inte bara bekvämt utan det ger dig friheten att träna när du vill. Du sparar tid och pengar, inga dyra gym avgifter, ingen rese tid, och ingen barnpiga behövs.
Med fria vikter i ditt hem och en motionscykel så har du den perfekta kombinationen för din träning. Styrketräning och konditionsträning är avgörande för i ett balanserat träningsprogram.
Det är viktigt att ta med stretching. Variation är nyckeln till att hålla dig motiverad för ett lyckat träningsprogram.

Ställa upp mål som är realistiska. Dessa mål är bra för att hålla dig fokuserad på de belöningar som du kommer att se och känna.
När du börjar ditt träningsprogram och du känner att det ger goda resultat, kommer du bli ännu mer dedikerade till att uppnå dina mål.

Här är några viktiga saker att tänka på:
Bestäm hur många gånger i veckan du ska träna. För att du ska se och känna några resultat bör träna minst 3 till 4 gånger i veckan. Det är också viktigt att avsätta ett par dagar varje vecka med vila.
Hur mycket tid ska du lägga på ditt träningsprogram varje dag? Det är bäst att börja mindre och gradvis öka. Sikta på att träna 30 till 60 minuter beroende på din form.

Kom ihåg att ändra ditt träningsprogram med några veckors mellanrum. Det beror på att din kropp kommer att anpassa sig till din träning om du kör samma träningsprogram hela tiden. Din träning kommer att bli mer effektiv med förändring. Variation är en viktig del för att hålla din motivation uppe och din tristess på ett minimum.
Styrketräning och bra konditionsträning kan ge dig en bra hälsa.

Styrketräning hemma

De flesta människor tror inte att man kan bygga muskler med kroppsvikts övningar hemma i sitt egna hem. Detta begrepp att du måste gå till ett gym för att träna styrketräning, och du måste lyfta tunga vikter för att lägga på muskelmassa. Detta är helt felaktigt.

Här är anledningen: Detta är något som ingen muskel tidning eller företag för tillverkning av supplement vill att du ska veta. Det är så att din kropp inte vet hur mycket vikt som lyfts. Allt den förstår är stress. När du lyfter vikter, då bryts musklerna ner.

När kroppen försöker att återuppbygga sig själv, måste den få näring för att bygga upp sig starkare och större. Det är så kroppen funkar inte med någon super hemlig träning eller supplement. Detta är sanningen som har tillåtit många att lägga på mer muskler och bränna mer fett hemma med vanlig kroppsvikts träning än med gym träning.

Så, det viktigaste för att bygga muskler är att bryta ner musklerna så att dom kan byggas upp starkare och större. Hur ska du göra det. Det finns två sätt – svåra övningar och hög teknisk intensitet.

gå inte runt och säg att man inte kan lägga på muskelmassa med kroppsvikt träning om du inte ens kan göra 5 situps , 10 armhävningar och 20 knäböj. Det är fullständigt absurt. Tror ni verkligen att gå från en situps till 5 situps inte kommer att göra din kropp starkare och större?

Ta en titt på vad gymnasterna gör. De har mycket svåra övningar och hög intensitetsnivå. Du behöver inte göra det gymnasterna gör för att få en tränad kropp. Jag tar bara med gymnasterna som exempel. Om du bara gör en bråkdel av vad dom gör, kommer du att kunna få en fantastisk kropp.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *