Training met halters

En av mina överraskningar när det gäller att bygga muskler, är att man kan få bra resultat med bara ett par hantlar, när du tränar hemma. De flesta gym har alltid en sak: Hantlar. Anledningen är att det är en gammal bra form av träning för att bygga upp muskler på kort tid. Att träna med olika Träningsredskap och maskiner fungerar inte lika bra och effektivt som hantlar. Så här gör du för att få trimmade muskler när du tränar hemma med hantlar.

1. Du behöver inte ha en hel rack med hantlar, snarare allt du behöver är ett par ”hantel handtag” där du lätt kan ta av och sätta på vikt plattor.
Plattorna kan enkelt förvaras i en låda för att du enkelt ska kunna nå dem och enkelt städa upp.

2. Vi rekommenderar att du också skaffar en bänk, eller gör en bänk där man kan ligga på rygg för att utföra vissa hantel övningar. De flesta hantel övningar kommer att ske stående och sittande, men det finns en del ganska viktiga övningar där en bänk kan vara bra, såsom bröst press.

3. Hantel övningar kan träna hela din kropp, och gör det bättre än många av maskinerna på gym. Hantlar anses vara ”fria vikter” och de är ryggraden i det som alla i gamla bodybuilders skolan använde förr i tiden för att utveckla sin fysik. Så du kommer att få maximal nytta med hantlar. Det bästa du kan göra är att kolla på några av dessa övningar och På så sätt kan du välja dom du tycker är bra och passar ditt mål.