När är bästa tiden på dygnet för att träna?

Det är finns egentligen inte något rätt svar på denna fråga, det beror på vad du vill åstadkomma med din träning.

Vissa människor tränar mitt på dagen andra gör det precis innan dom går och läger sig eller ”när jag har tid” är ett vanligt svar. Oavsett vilken tid du bestämmer dig för, så kommer du att bränna kalorier!

Den bästa tiden för att träna och bränna kalorier och därmed bränna fett är på morgonen på fastande mage!
Detta kan vara ganska tufft, men det fungerar! Oavsett om du joggar, simmar, hoppar hopprep eller cyklar, att träna på morgonen är den bästa tiden för maximal fettförbränning. varför? När du tränar på morgonen, har du inte ätit på de senaste 8 timmarna eller så, för att du sov, så när din kropp inte har några kolhydrater att bränna går den över till lagrat kroppsfett som bränsle, detta är fettet som du vill bli av med!

Detta kan vara ganska tröttsamt och en tuff uppgift för en del och det är därför människor ofta använder sportnäring att ge dem en extra skjuts och därmed bränna ännu mer kalorier!

Den bästa konditionsträningen är helt enkelt den som du gör dag ut och dag in konsekvent. Välj de övningar som du tycker om att göra och va inte rädd för att blanda lite övningar. Till exempel spring på löpbandet i 15 minuter, byta sedan till rodd i 10 minuter och avsluta med en cykeltur 10 minuter. Intervall träning är ett bra sätt att mixa allt och ett bra sätt att hålla allt fräscht!

Det finns två kategorier när det gäller konditionsträning långsam grupp och ”hög intensitet” grupp.

De två grupperna bryts ner så här:

Långsam, Cardio

Lång varaktighet (45min-1 timme)
Låg intensitet
Bränner fett och kolhydrater
bevarar lederna

Hög Intensiv Cardio

Kortvarig (20min-30min)
Hög intensitet (intervallträning)
förbrukar en stor mängd kalorier och ökar din ämnesomsättning under hela dagen.

Laat een antwoord achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *