Kettlebells

Om du inte har hört talas om kettlebells, då är du inte ensam. Detta otroligt mångsidiga träningsredskap blir mer och mer populärare bland kroppsbyggare och idrottare.

Detta är en av den senaste trenden för konditions – och styrketränings övningar. Det är ett fantastiskt träningsredskap Tack vare sin mångsidighet och effektivitet. Utrustningen ser ut ungefär som en kanonkula med ett handtag i ena änden. Det används med fördel för intensiva träningspass, med inriktning på hela kroppen. Dessa övningar hjälper en att gå ner i vikt och få muskler.

Kettlebells har funnits i många århundraden och används nu som ett snabbt sätt att förlora vikt och bygga muskler, genom tjugo minuters pass. Många använder utrustningen för att få snabba resultat.
Det finns många fördelar om du börjar rutin kettlebell träning.

  • Du kan göra en kort men intensiv träning med bra resultat.
  • träningen kan kombinera konditionsträning, styrka och flexibilitets träning.
  • Det är ett bra träningsredskap för att underlätta en snabb viktminskning.
  • Stärker leder och förbättrar uthållighet.
  • Kettlebells är billigare än många andra typer av träningsredskap.
  • Eftersom träningen involverar hela kroppen, på grund av den svängande rörelser som aktiverar mer muskelgrupper än traditionella vikter.
  • Förbättrad flexibilitet och kondition.
  • Du får bättre funktionell styrka och kondition på kortare tid.

När du börjar träna med kettlebells, kommer hela din kropp känna sig tränad eftersom du gungar och lyfter med hela din kropp. Kettlebell övningar är kända för att hjälpa till när det gäller att övervinna smärta i korsryggen och skuldra, genom att stärka muskler så som svaga mage, rumpa och hamstrings muskler.

Faktorer som du ska tänka på

Innan du tränar med kettlebells är det rekommenderat att du värmer upp ordentligt. Du bör göra en hel del stretching för att förbereda dina armar, axlar och rygg. Dessutom bör du veta vilka tyngder som kan vara passande för dig, enligt din vikt, längd och kondition. Detta har betydelse eftersom det finns risk för skador om du svingar kettlebells som är för tunga för dig. Om du är ny till denna form av träning, rekommenderas det att du studerar en bra instruktionsvideo eller utför några pass under uppsikt av en instruktör. Det finns massor av övningar du kan utföra med detta träningsredskap. Det finns särskilda pass för varje område av kroppen.

Kettlebells är perfekt när du är upptagen och kan avvara bara tjugo minuter för din dagliga träning.

Laat een antwoord achter

Your email address will not be published. Required fields are marked *