Konditionsträning hemma utan redskap

Om du fallit för propagandan och marknadsföringskampanjerna från gym, tillverkare, skotillverkare och tidningar om hälsa som säger att du bara behöver en lång och utdragen konditionsträning för att gå ner i vikt.

Träna på senaste träningsredskapet så och så många minuter per dag och du kommer att bli pigg,  glad och sexig på ingen tid alls, eller hur? Fel!

Konditionsträning kan faktiskt vara dålig för dig.

Konditionsträning förbränner kalorier, ökar hjärtfrekvensen, och hjälper dig gå ner i vikt. Men som alla repetitiva träningsformer anpassar sig din kropp, din viktminskning minskar du svettas inte lika mycket, du behöver inte förbruka lika många kalorier som när du började träningen och du börjar förlora muskel massa.

Så att träna en timme på senaste träningsredskapet kan vara skadligt för dina träningsmål. Den långdragna konditionsträningen kan faktiskt göra mer skada än nytta.

Om du vill komma i form, och gå ner i vikt och nå dina träningsmål och slippa koma till ett stop. För att undvika att konditions träningen kommer till en platå kan man lägga till lite Intervall träning i sin träning, inte bara det att det förebygger att du når en platå det hjälper dig att bränna kalorier långt efter träningspasset det kan faktiskt få din kropp att bränna dubbelt så många kalorier som traditionell konditionsträning.

Så lägg in intervall träning under din konditionsträning, öka takten några gånger under din träning, det kan räka med 20 sekunder till en minut. Under långa sträckor kan du spurta några gånger, sedan ned till din normala takt igen.

Glöm inte att styrketräning kan hjälpa dig att bygga upp dina muskler.

Du bör inte köra intervall konditionsträning mer än 2 gånger i veckan. Tänk på att konditionsträning inte är lösningen på allt. Du behöver styrketräning för att balansera upp din konditionsträning annars kommer din kropp att bli stressad av den konstanta konditionsträningen, och en stressad kropp producerar stresshormoner, – hormoner som kortisol och adrenalin, som gör det omöjligt att bränna fett.

För mycket av det goda kan vara dåligt för dig.

Traditionell konditionsträning är dåligt för dig, det kan faktiskt förhindra viktminskning, och kan leda till muskel förluster. Intervall konditionsträning är bättre för dig, det förhindrar att du kommer till en platå, ser till att din kropp fortsätter att bränna kalorier och kan infogas i existerande träningsprogram. Dessa kunskaper kommer att placera ett leende på dina läppar under ditt nästa träningspass, eftersom du nu vet en hemlighet, men känn dig fri att berätta för alla du känner.

Jag är en 43 årig kille som har inlett en resa av hälsa och friskvård! ”Vi behöver aldrig resa ensam” Fråga dig själv; Är du redo resa med mig!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *