Þjálfun með Útigrill

Þjálfun með Útigrill: Curl

här kommer dina triceps muskler och biceps muskler att få jobba. Det enda du behöver är en skivstång för denna övning. Stå på ett ställe med fötterna på skuldra brett avstånd , lyft skivstången från höften mot axlarna.

Þjálfun með Útigrill: Bänkpress
För denna övning behöver du en bänk. Rörelsen är ifrån en liggande ställning,. Armarna ska vara placerade cirka en meter ifrån varandra. Sänk skivstången mot bröstet och upp igen gör ca 10 12 upprepningar.

Þjálfun með Útigrill: Lutande bänkpress
Den enda skillnaden mellan denna övning och den föra övningen är att din bänk är lutad ca 10-25 grader.

Preacher Curl

För denna övning sitter du ner i sittande ställning på en curl bänk kan även göras stående. Med armbågarna villande på plattan håll i skivstången med händerna på axel brett avstånd från varandra, handflatorna uppåt. Ta och dra långsamt skivstången upp mot hakan.

Þjálfun með Útigrill: Triceps press
görs i sittande ställning. Du börjar med skivstången upp över huvudet, handflatorna utåt och armbågar förlängas. Du sänker sedan skivstången till en position strax bakom huvudet.

Detta är några av de mest rekommenderade övningarna med skivstång och du kan se många bodybuildare använder dessa. Flera av övningarna kan tyckas likna varandra med mycket små skillnader, men skillnaden ligger i de särskilda muskelgrupperna som tränas. Experter överallt rekommenderar dessa övningar.