pelota de Pilates ejercicios para los brazos

Dessa övningar har fokus på biceps, triceps samt yttre och inre underarmar.
Bläddra igenom listan med pilatesboll övningar för armar nedan:

 

 

Pilatesboll övningar triceps

Stå upp och placera dina underarmar och händer mot pilatesbollen som själv är placerad mot väggen framför bröstet.
Tryck dig utåt genom att rulla bollen mot dina händer (sträck ut armarna) återvänd sedan till utgångsläget efter en kort paus.
ha fokus på att träna triceps.

 

Pilatesboll övningar bicepsmuskler/lats

Denna övning tränar dina lats och bicepsmuskler. Dessutom arbetar bålmusklerna för att stabilisera och upprätthålla din hållning.
Instruktioner:
1. Ligg med ansiktet nedåt på pilatesbollen, placera bollen under den nedre delen av magen.
2. Håll två hantlar med handflatorna vända mot benen.
3. Dra hantlarna upp till axelhöjd.
4. Håll ryggen rak, bröstet ut och huvudet i ett neutralt läge.
5. Tryck ihop skulderbladen när gör denna övning.

 

Pilatesboll Biceps – Stående

Stå upp med ryggen mot bollen, som är mot väggen och håll hantlarna ner efter sidorna av kroppen.
Höj hantlarna mot axlarna och sänk långsamt ner dem tillbaka efter en kort paus.
Håll ryggen och övre armarna stilla.

Pilatesboll Triceps övning

Ligg benägna med underarmarna på toppen av övningen bollen, rygg och ben helt utsträckt.
Skjutfram dig själv genom att rulla bollen mot händerna för att förlänga armarna och långsamt sänka dig ner efter en kort paus.
Fokus på att utöva triceps.