Därför ska du använda pilatesbollen

Jag kommer att börja med att säga att du ska använda en Pilatesboll om du verkligen vill få ut maximalt av din träning. Om du inte använder en Pilatesboll då går du miste om att få en mer effektiv träning, som skulle kunna bidra till att minska din tränings tid, förbättra din hälsa och eliminera ryggsmärtor.

Utveckla bålmuskler
Pilatesbollen tränar verkligen dina bålmuskler samt hjälper dig stärka resten av musklerna i kroppen. Utmaningen som sammanförs genom inblandning av Pilatesbollen är att det tvingar dig att lära dig kontrollera bålmusklerna med bibehållen balans och stabilisering. Detta är vad som gör ditt arbete mer effektivt.

Tyngdlyftning
Tror inte för en minut att användningen av denna boll är strikt för Pilates övningar. Sanningen är att du kan införliva användningen av Pilatesbollen i varje övning. Försök att lyfta vikter och göra din styrketräning i samverkan med Pilatesbollen. Istället för att ligga på golvet, ligg på bollen med ryggen. Lyft vikter som vanligt, men tänk på hur mycket vikt pilatesbollen tål, annars kan du krascha till golvet med vikterna.

Med detta sagt, bollen är gjord av mycket tålig plast eller gummi. Hållbarheten ger dig maximalt stöd under träningen. Den ger dig effektivare träning när det gäller styrketräning, intervall och flexibilitets träning. Bollen är säkert för hela familjen att använda, oavsett konditionsnivå. Och det finns inte en åldersgräns på bollen heller. I själva verket har Pilatesbollen visat sig förbättra flexibiliteten hos äldre när de använder den regelbundet i sin träning.

Genom att träna med Pilatesbollen, kommer du att bara träna dina bålmuskler, som är buken och ryggmusklerna, du kommer också att träna dina armar, bröst och rumpa också. Med konsekvent användning, kommer du att märka en förbättring i hur du går, hoppar springer och även hur du sover.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *